Choir Trip 2011 - Missouri

Nu är jag hemma från Missouri igen, det var en jätterolig resa med många minnen som lagts till i kategorin "utbytesår". Fredagmorgon kl 8 samlades alla i Mr Adkins rum för information och koll så att alla som skulle med var på plats (concert choir + show choir), sedan packade vi in oss och alla saker i bussen. Det blev ett kort stop på Conoco där vi sprang in och köpte viktig proviant inför resan, värst var Wade och Tristan som kom ut med varsin stor (3 liter) dunk Sweet Tea!!

Några timmar senare när vi åkt in över Missouri-gränsen stannade vi på Lambert's Cafe i Ozark. Många personer tyckte att det skulle bli höjdpunkten på resan men det kunde jag inte hålla med om, "homemade southern food" (= potatismos, gröna bönor, fried chicken mm) är inte alls någon favorit hos mig. Det som var coolt där var att servitörerna kastade rolls tvärs över rummet som vi som åt skulle fånga, flying rolls är något Lambert's är kända för. När vi kommit fram till Castle Rock Hotel i Branson fick vi våra rum och bytte snabbt om till badkläder för att spendera resten av kvällen i hotellets water park. Kayla och jag åkte vattenrutchkanorna som dårar och sprang runt mest hela tiden, när vi blev trötta tog vi varsin stor ring och flöt runt, runt, runt i en fors. Brandon som kan beskrivas som en ganska stor pojke fastnade i sin ring och fick dras loss av badvakten, haha this is America! Samma badvakt tuggade förresten tuggummi HELA TIDEN och var väldigt lik en häst! Det tyckte jag och Kayla var roligt och gjorde likadant! Trötta efter flera timmar i äventyrsbadet bäddade vi ner oss i sängarna och tittade på "Say Yes to the Dress" och hela rummet (jag, Kayla, Kendra och Stacy) slocknade långt innan curfew.

Kayla & me

Lambert's - Home of throwed rolls Taylor, Kyley, Josefin

BRANSON!

På lördagen blev det tidig uppgång, pannkakor till frukost sedan bar det av till "Heartland Music Festival". Vi i Concert Choir var först ut, 15 minuters uppvärmning och sedan upp på scenen i ett rum där en jury satt och väntade. Hittills har nästan ingen vågat sjunga ut och det + att vi var så få som åkte gjorde att jag trodde att vi skulle typ bli utkastade innan vi ens börjat haha. men det gick mycket bättre än förväntat, alla tog i, höll sina stämmor och både "Imagine" och "Hey Soul Sister" lät bra! Efter oss var det Show Choir's tur, de har haft samma problem som oss men ryckte upp sig till tävlingen och sjöng ut! När båda körerna sjungit färdigt gick vi ut till bussen medan Mr Adkins väntade på våra scores. Både Concert Choir och Show Choir fick betyget "Excellent" som är det näst bästa och två stycken fina små pokaler följde med oss hem.

Uppvärmning - Oologah High Concert Choir

Resten av dagen åkte vi karuseller i Silver Dollar City som är en stor nöjespark, det var det som jag hade sett fram emot mest karuselltokig som jag är. Alexis, Katie, Kayla, jag och Maleigh (uttalas Molly) hängde ihop och åkte allting många gånger. Det var international day den dagen och hela parken var fylld med flaggor och skyltar på olika språk, när jag såg en stor svensk flagga skrek jag SWEDEN och sprang dit! Haha ja jag har nog blivit ganska patriotisk av att bo här! ;) Solen gassade och resulterade i fin tshirt- och gladiatorsko-bränna (hej randiga fötter) för mig och en vacker panda tan (solglasögonbränna) för Alexis och Kayla.

Silver Dollar City Maleigh & jag

Kendra

På kvällen blev det hemresa och efter matpaus i Ozark igen (Taco Bell den här gången) där Mr Adkins fixade håret och övriga fick oss ett gott skratt. Vid midnatt var vi tillbaka i Oologah, fick skjuts hem av Maleigh sedan somnade jag som en sten!